Het NWB is nooit af. Lees hier alles over wat er gebeurt om het NWB actueel en foutloos te houden. Met nieuws over samenwerkingen, nieuwe initiatieven en bijeenkomsten.
03-03-2023
NWB+ wat is dat precies?
Het ministerie van IenW is een meerjarig programma gestart om het digitale wegennetwerk verder te verbeteren, waarin ook rekening gehouden wordt met gegevens die in het kader van Real Time Traffic Information beschikbaar moeten worden gesteld.
Lees meer
In december vorig jaar is een proef gestart in Amsterdam, Rotterdam, ’s-Hertogenbosch, Helmond en Meijerijstad waarbij informatie over meer dan 500 scholen en schoolzones vanuit het NDW (Nationaal Dataportaal Wegverkeer) wordt getoond in de (navigatie)systemen van Flitsmeister, Waze, Locatienet en ANWB Onderweg.
Lees meer
Kragten en Dat.mobility: elkaars kennis benutten voor het NWB
Waar Kragten al langer partner was voor het regulier onderhoud van NWB, is daar Dat.mobility bijgekomen voor aanvullende wegkenmerken. Lucas Broekema (Kragten) en Jakob Henckel (Dat.mobility) praten ons bij.
Lees meer
“Een constructieve samenwerking, waarbij we samen aan hetzelfde werken”
Bart Wezeman is projectleider Regio en Ruimte bij het CBS. Hij vertelt over het belang van het NWB in zijn dagelijks werk en hoe hij aankijkt tegen de samenwerking met het NDW.
Lees meer
We vroegen een GIS-specialist en een adviseur assetdata van de provincies Drenthe en Noord-Brabant hoe zij NWB gebruiken en de samenwerking met NDW ervaren.
Lees meer
Corrigeren Maximum Snelheden NWB gemakkelijker gemaakt
De statische maximumsnelheden zijn weergegeven in de wegkenmerkendatabase (WKD) en gekoppeld aan het Nationaal Wegenbestand. Dit bestand wordt voor veel toepassingen gebruikt en er is nu een manier geïntroduceerd, waarmee de wegbeheerder de maximum snelheden eenvoudig kan bekijken en zo nodig corrigeren.
Lees meer