Met de publicatie van de definities van de aangepaste baan(sub)soort coderingen in de online NWB handleiding, is het project herziening BST codes tot een eind gekomen.
Binnen dit project zijn alle wegvakken van het NWB bekeken en voorzien van een BST code die volgt uit helder beschreven definities.
Vanaf deze week zijn de deels herziene baan(sub)soort definities te raadplegen in de online NWB handleiding op de NDW Docs omgeving. Per baan(sub)soort wordt uitgelegd op basis van welke eisen een BST code wordt toegekend. De komende periode zullen deze definities nog verder worden aangevuld met voorbeeldsituaties.
Het opstellen van deze definities is een langdurig en veelal iteratief proces geweest waarbij veel intensieve inhoudelijke discussies zij gevoerd. Wegbeheerders worden aangemoedigd om de baan(sub)soorten van wegen in hun beheergebied te bekijken en waar deze niet in lijn zijn met deze definities te corrigeren via de muteerapplicatie George.
Zoals eerder aangekondigd in dit nieuwsbericht is de BST code sinds de juni versie een verplicht veld en zijn alle nog lege wegvakken van het NWB voorzien van een geldige BST code. Vanaf de september versie zijn ook alle wegvakken die nog een oude BST code hadden voorzien van een nieuwe BST code conform de definities.